Wi-Fi проти DECT!

01.05.2012
Поділитись у:
*/?>

Жили-були два радіо інтерфейси DECT та Wi-Fi! Кожен був створений для свого завдання і рухався кожен своєю дорогою. І ось одного разу їх шляхи перетнулися, і була битва - "Дані через DECT чи голос через Wi-Fi?". Хто переможе? Куди вони підуть далі?

Історія та цілі створення DECT та Wi-Fi .

Обидва стандарти були створені на початку 90-х років.

DECT (Digital European Cordless Telecommunications) - Європейським інститутом телекомунікаційних стандартів (ETSI), для забезпечення мобільності великої кількості малорухомих (пішоходів) абонентів з великою щільністю розташування, високим трафіком переговорів та забезпечення високої конфіденційності переговорів, захищеності мережі від несанкціонованого доступу та радіо- характеру.
В основу Wi-Fi (Wireless Fidelity) було покладено протокол міжнародної некомерційної асоціації – Інституту інженерів електротехніки та електроніки (IEEE) 802.11. Спочатку пристрої WiFi були призначені для корпоративних користувачів, щоб замінити традиційні кабельні мережі.

У звичному для нас вигляді стандарти сформувалися, відповідно, DECT у 1996 році з прийняттям протоколу спільної роботи DECT терміналів різних виробників (GAP) та Wi-Fi у 1999 році з прийняттям протоколу IEEE 802.11b. Пізніше були прийняті інші протоколи Wi-Fi (802.11а і g). Надалі для розгляду мобільного голосового зв'язку будемо використовувати стандарт 802,11b як найбільш поширений і показовий у цьому питанні.

Інфраструктура DECT мережі складається з базових станцій, їх контролера та мобільних або фіксованих терміналів. Wi-Fi мережа - з точок доступу та бездротових клієнтів.

Основні сфери застосування стандартів DECT та Wi-Fi:

DECT – системи мікростільникового зв'язку на території підприємства, абонентського бездротового доступу – Wireless Local Loop (WLL) до телекомунікаційної мережі як альтернатива дротовому підключенню, побутові телефони.

Wi-Fi – для організації бездротових ЛОМ (WLAN) та організації бездротового доступу до мережі Інтернет у громадських місцях, таких як кафе, ресторани, готелі, клуби, аеропорти (Hot-spot).

Переваги та недоліки DECT та Wi-Fi

Переваги Wi-Fi

  • Дозволяє розгорнути мережу без прокладання кабелю, може зменшити вартість розгортання та розширення мережі. Місця, де не можна прокласти кабель, наприклад, поза приміщеннями та в будинках, що мають історичну цінність, можуть обслуговуватися бездротовими мережами.
  • Wi-Fi-пристрої поширені над ринком і пристрої різних виробників можуть взаємодіяти базовому рівні сервісів.
  • Wi-Fi мережі підтримують роумінг, тому клієнтська станція може переміщатися у просторі, переходячи від однієї точки доступу до іншої.
  • Wi-Fi – це набір глобальних стандартів. На відміну від мобільних телефонів, Wi-Fi обладнання може працювати в різних країнах по всьому світу.

Недоліки Wi-Fi

  • Частотний діапазон та експлуатаційні обмеження у різних країнах неоднакові; у багатьох країнах дозволено не всі канали, а деякі країни, наприклад Італія та Росія, вимагають реєстрації всіх Wi-Fi мереж, що працюють поза приміщеннями, або вимагають реєстрації Wi-Fi-оператора.
  • Висока, в порівнянні з іншими стандартами, споживання енергії, що зменшує час життя батарей.
  • Найпопулярніший стандарт шифрування, Wired Equivalent Privacy або WEP, може бути відносно легко зламаний навіть за правильної конфігурації (через слабку стійкість ключа). Незважаючи на те, що нові пристрої підтримують більш досконалий протокол Wi-Fi Protected Access (WPA), багато старих точок доступу не підтримують його та потребують заміни. Прийняття стандарту 802.11i (WPA2) у червні 2004 року зробив доступною більш безпечну схему, яка доступна в новому устаткуванні. Обидві схеми вимагають більш стійкого пароля, ніж ті, які зазвичай призначаються користувачами. Багато організацій використовують додаткове шифрування (наприклад VPN) для захисту від вторгнення.
  • Wi-Fi мають обмежений радіус дії. Типова домашня Wi-Fi точка доступу стандарту 802.11b або 802.11g має радіус дії 45 м у приміщенні та 90 м зовні. Відстань залежить також від частоти. Wi-Fi у діапазоні 2.4 ГГц працює далі, ніж Wi-Fi у діапазоні 5 ГГц.
  • Накладання сигналів закритої або використовуючої шифрування точки доступу та відкритої точки доступу, що працюють на одному або сусідніх каналах, може перешкодити доступу до відкритої точки доступу. У порівнянні з Wi-Fi – дуже низьку.

    ТАБЛИЦЯ порівняльні характеристики DECT та Wi-Fi

    DECT Wi-Fi
    Діапазон частот 1,9 ГГц 2,4 ГГц
    Потужність випромінювання 10мВт 100мВт
    Швидкість передачі даних до 128 Кбіт/с 11 Мбіт/с
    Хендовер безшовні з розривом чи затримкою
    Середній радіус дії БС 300м 100м
    Випадки злому радіо каналу Невідомі відомі
    Частотне планування мережі Не вимагається необхідно

    Загальна ситуація на зв'язковому ринку наприкінці 90-х, на початку 2000-х років.

    У цей час стався остаточний перелом у телефонії від комутації каналів до комутації пакетів на базі вже добре зарекомендованого в комп'ютерних мережах - Інтернет Протоколу (IP). Традиційні виробники АТС опинилися під ударом з боку великих і дуже агресивних компаній, що вирвалися на їхній ринок, раніше спеціалізувалися на передачі та комутації даних, наприклад, корпорації Cisco Systems. Вони миттєво відреагували випуском своїх IP продуктів, Дехто це навіть відобразив у їх назвах: - AVAYA IP Office, - Coral FlexiCom IP, - LG ip LDK.

    Хтось загавкався, вибрав не ту стратегію, був надто великим, щоб швидко перебудуватись? Так, зміни були практично вибухоподібними, особливо для компаній, які майже століття домінували на ринку, вони були настільки великі і не потоплювані, що навіть не могли просто розоритися чи піти з ринку. На початку 21 століття прокотилася серія поглинань та злиття. Подивіться які цікаві імена з'явилися на сучасному телекомунікаційному ринку: Alcatel-Lucent, LG-Nortel, Nokia Siemens Networks.

    У цей же час у житті класичних операторів міжміського та міжнародного зв'язку теж відбулися лавиноподібні зміни. ІР оператори - ті, кого вони вважали за дрібних партизанів на ринку зв'язку, раптом почали, як пилосос, витягувати з них кінцевих користувачів мільйонами. І за кілька років своєї партизанської діяльності показали свою капіталізацію в 62 мільйони доларів, саме по долару за кожного (на той момент) свого абонента – як Skype (2007 року – 220 мільйонів користувачів). Надаючи свої послуги за ціною 1-2 євро за годину трансатлантичного сеансу зв'язку замість однієї хвилини класичного зв'язку.

    Технології передачі голосу поверх інтернет-протоколу (VoIP) серйозно змінила ситуацію і на ринку великих корпоративних клієнтів.

    Ці корпоративні клієнти одного дня просто відчалили від берегів своїх класичних операторів зв'язку, скоротивши свої платежі на кілька порядків, почавши використовувати IP для зв'язку всередині своїх підрозділів. Наприклад, компанія IBM має офіси в 70 країнах світу, приблизна кількість співробітників - 350 тисяч осіб. Внутрішня структура компанії влаштована так, що найчастіше, у лінійного співробітника з Москви його менеджер знаходиться у Відні (Австрія), розробники проекту у Вінчестері (Англія), а адміністратор проекту в Нью-Йорку (США). Уявляєте, який вони створювали трафік у процесі своєї діяльності – на цьому харчувалися десятки операторів! І ось, компанія впроваджує VoIP рішення Cisco Call Manager для глобального зв'язку всіх своїх співробітників по всьому світу, і прибутки цих операторів попрямували до нуля!

    І ось початок нового століття і вже не тільки Європою, а й по всьому світу "блукає примара комунізму" - тільки цього разу телефонного! І не далеко той час, коли послуги зв'язку будуть безкоштовними, а оператори зароблятимуть на рекламі, як у телебаченні та інших додаткових послугах.

    Положення на ринку бездротового доступу на рубежі 21 століття

    До кінця 90-х на ринку забезпечення мобільності співробітників на території підприємства, практично по всьому світу, остаточно утвердилися мікростільникові мережі - реалізовані за стандартом DECT.

    До цього моменту DECT остаточно витіснив своїх європейських попередників CT-2 та CT-3, а також приватні протоколи окремих виробників та деякі національні стандарти та закріпився в Америці та Азії. Світове виробництво абонентських DECT терміналів щорічно подвоювалося!

    Технологія WiFi, у свою чергу, одна з найпоширеніших і найперспективніших на сьогоднішній день в області комп'ютерного зв'язку.

    Конкуренція між Wi-Fi та DECT була неминуча

    Мережі VoIP набули повсюдного поширення і найпрозорішим для IP - бездротовим інтерфейсом виявився Wi-Fi. Особливо привабливо було використовувати це рішення тим, хто вже розгорнув ці мережі. І, звичайно, треба враховувати великий маркетинговий тиск на користувачів з боку виробників Wi-Fi обладнання.

    У свою чергу, виробники DECT систем розробили вдалий IP-інтерфейс для свого обладнання. Спочатку Данська компанія KIRK Telecom, потім Німецька DeTeWe, Французький Alcatel-Lucent та нещодавно Російський концерн Гудвін Європа. Це дозволило вільно підключати вже відпрацьовані мікростільникові рішення до VoIP мереж.

    Також їм вдалося суттєво підняти швидкість передачі даних від початкових 9,6 Кбіт/с до 128 Кбіт/с. - за це відразу ж ухопилися DECT WLL оператори, розширивши спектр послуг передачею даних та доступом до Інтернету. Також слід зазначити, що на Російському DECT форумі в 2006 році було декларовано наміри виробників створити модернізований стандарт DECT Next Generation (NG) з мегабітними можливостями передачі даних. Що при збереженні вище перерахованих переваг DECT (особливо: відсутність частотного планування, завадостійкість та відсутність відведення частот) – відкриває фантастичні перспективи для створення нових DECT продуктів.

    Перші зразки Wi-Fi телефонів для VoIP були доступні вже в 1999 (компанії Zyxel, Samsung, Hitachi:), але не отримали комерційного поширення.

    Реальні інсталяції Wi-Fi виявили ряд неприємних моментів, а саме, при переміщенні із зони дії однієї точки доступу в зону дії інший (хендовер) відбувається короткочасний розрив (затримка) зв'язку і для його усунення необхідно використовувати спеціальні контролери (аналогічні DECT контролерам). Дальність винесення Wi-Fi точок доступу від контролера незначна (близько 100м), для покриття великої території необхідно використовувати дорогі регенератори. Потрібне серйозне початкове частотне планування мережі та, у разі її зростання, кожне додавання БС призводить до частотного перепланування. Wi-Fi трубки виявилися дуже не економними і швидко розряджаються. Ціна Wi-Fi трубок через їх малу поширеність була значно більша, ніж у DECT, а надійність істотно нижча.

    Зокрема, найбільший російський системний інтегратор компанія КРОК з 2000 року використовував у своєму офісі Wi-Fi мережу на базі рішень Cisco для забезпечення мобільності співробітників. Тим не менш, при відкритті нового офісу в 2006 році ними було прийнято рішення про побудову DECT мікростільникової мережі на базі обладнання KIRK Telecom, підключеного до їх Cisco Call Manager безпосередньо через IP. Мотивування такого вибору було таким - DECT суттєво надійніше і дешевше в експлуатації, а основним недоліком Wi-Fi рішення було названо "не надійність Wi-Fi трубок та їх висока ціна".

    Яка технологія переможе у битві за мобільність співробітників на сучасному підприємстві?

    І так можна підсумувати, що на сьогодні у битві за мобільність співробітників – перемагає стандарт DECT! Але також очевидно, що DECT не замінить собою Wi-Fi у питанні передачі даних - навіть потенційно декларовані швидкості поступово поступаються Wi-Fi.

    Які перспективи розвитку стандартів Wi-Fi та DECT?

    Основна проблема розвитку Wi-Fi зовсім не передача голосу, а суттєве збільшення швидкості передачі даних, стійкості та дальності роботи. Для цього Інститут інженерів з електротехніки та електроніки (IEEE) розробляє протокол 802.11n. Планується досягти швидкостей 500 Мбіт/с та більше. Для цього буде використано кілька антен для передавача та приймача. Технологія називається множинним введенням/виводом MIMO (multiple input multiple output). У разі використання паралельно передається безліч сигналів, збільшуючи цим сумарну пропускну здатність і зону покриття.

    Проте ідея використовувати Wi-Fi трубки не закрита, а навпаки кількість виробників, що включаються в гонку за "голосом", все більше і більше на сьогодні до них приєдналися: Alcatel-Lucent, Cisco Systems, Spectralink, Linksys та ін. Це дає надію, що згодом технологія буде покращена.

    На міжнародній виставці Telecom World у Гонконгу представники DECT Forum - асоціації виробників телефонів стандарту повідомили, що дійшли згоди щодо того, які вимоги будуть пред'являтися до телефонів нового покоління. Асоціація DECT Forum сертифікуватиме нові телефони на відповідність стандарту CAT-iq, назва якого розшифровується як Cordless Advanced Technology - internet and quality (удосконалена технологія бездротового зв'язку - Internet та якість). Такі апарати будуть під'єднуватися до IP-мереж та забезпечувати роботу з VoIP, онлайновими телефонними довідниками та Internet-радіо. Чи можна їх використовувати для перегляду веб-сайтів?

    На думку Михайла Нагорського - одного із засновників вітчизняного DECT, вже цього року в Росії буде створено DECT обладнання, здатне забезпечити швидкість передачі даних 640Кбіт/с на абонентський термінал на відстані кількох кілометрів. Що з урахуванням значно простішої процедури отримання частотного ресурсу для оператора зв'язку - напевно, викличе серйозний інтерес на використання такого DECT обладнання на безкрайніх просторах нашої батьківщини.

logo
Wi-Fi проти DECT!
Відгуки покупців
Рейтинг покупців
0 / 5
На основі N оцінок покупців
0%
0%
0%
0%
0%
Відгук
Відмінно
Заголовок*
Достоїнства
Недоліки
Коментар*
Як вас звати

Повернення до списку


Авторизуйтеся, щоб додати відгук

x